od 11. 4. otevřeno denně
Kristýna Petříčková se specializuje na rekonstrukce lidových a historických oděvů a jejich doplňků. Právě rekonstrukci chápe jako nástroj zkoumání prvků oděvní kultury, která je důležitým procesem z hlediska mezigeneračního předávání kultury. Mezi její realizované práce patří například rekonstrukce ženského obřadního kroje z Mařatic z roku 1895, obřadní ženské pentlení z Vlčnova, realizace historického oděvu pro soubor historických tanců Vere Gratia, rekonstrukce dámského francouzského dvorského oděvu z roku 1580, dále například rekonstrukce obřadního pentlení z Mařatic vytvořené pro stálou expozici ve Slováckém muzeu v Uherském Hradišti a mnoho dalších realizací. Je autorkou výstav zaměřených na propojení tradičního a současného oděvu, například Budoucnost tradice (Moravské zemské muzeum v Brně) a Pod povrchem ornamentu (Slovácké muzeum v Uherském Hradišti). Podílí se na řadě výzkumných projektů zabývajících se tradičním oděvem s edukačním přesahem.
Kristýna Petříčková vystudovala Střední uměleckoprůmyslovou školu v Uherském Hradišti a Vysokou uměleckoprůmyslovou školu v Praze. Působí jako pedagog a vedoucí ateliéru Design oděvu na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, kde vyučuje historii odívání, ateliérovou výuku, technologii a v rámci odborných předmětů také rekonstrukce oděvů. Tvoří pod vlastní oděvní značkou YNA.
Součástí vernisáže výstavy Oděv v běhu staletí byl tematicky zaměřený koncert Kryštof Harant a jeho doba, který představil unikátní spojení tvorby významné renesanční osobnosti českých dějin s kulturou italskou a hebrejskou. V programu zazněla díla autorů Kryštofa Haranta, Lucy Marenzia, Oratia Vecchiho, Valeria Otto, Girolama Frescobaldiho, Salamone Rossiho, Fabritia Carosa a další. Součástí koncertu byla rekonstrukce renesančních tanců v provedení souboru Vere Gratia z Napajedel. Tanečníky doprovázel vokálně-instrumentální ansámbl La Bilancetta využívající replik dobových nástrojů.
E-mail:
muzeum@napajedla.cz
Mapa: https://mapy.cz